Wpłać darowiznę na Centrum Rozwoju Przekaż 1% Skautom Europy Youtube - obozy Youtube - Droga Cię wzywa
Biwak 2 drużyny zabrzańskiej

Klara Majgier i Natalia Czyżak, 2. Drużyna Zabrzańska, 2017-06-14

W dniach 2-4 czerwca odbył się pierwszy biwak 2 drużyny zabrzańskiej w Lublińcu-Kokotku.

02.06.2017 r. - Pierwszy dzień biwaku

Zastęp orzeł na miejsce obozowania przyjechał o godzinie 17.00 i od razu zaczęłyśmy rozbijać namiot. Po około 30 minutach byłyśmy gotowe i okazało się, że jako pierwsze rozbiłyśmy namiot. Następnie poszłyśmy zebrać drewno, ponieważ następnym punktem programu była kolacja. Nasza ogniomistrzyni od razu wzięła się za rozpalanie ogniska, a kucharka zaczęła robić kolację. Na dzisiaj była przewidziana owsianka. Wyszła przepyszna.

Po posiłku przyszedł czas na ognisko drużyny. Dostałyśmy materiały do wykonania scenek i trochę czasu, aby się przygotować. Nasze tematy mniej więcej brzmiały: ludzie przychodzą do cesarza po rady, jak on reaguje oraz jak cesarz ma przetrwać na wojnie. Scenki wyszły nam bardzo dobrze. Następnie odbył się Apel Ewangeliczny, rada zastępu i rada drużyny. Po wszystkim nastąpiła cisza nocna. Oczywiście w namiocie zamiast iść spać to trochę rozmawiałyśmy, ale nie długo, bo byłyśmy świadome że czeka nas jutro pracowity dzień oraz Wielka Gra.

03.06.2017 r. - Drugi dzień biwaku

Dzień rozpoczęłyśmy modlitwą w zastępie. Potem była gimnastyka. Po Apelu i sprawdzaniu porządku w namiotach udałyśmy się na Mszę Świętą. Na śniadanie przyszło do nas dwóch harcerzy, którzy pomagali w Grze. Około godziny 11 rozpoczęła się Wielka Gra. Dostałyśmy list od cezara zaszyfrowany alfabetem Morse’a. Jednak najpierw spotkałyśmy „cezara”, który dał nam mapę i „pieniądze”. Naszym zadaniem było złapanie osoby, która knuła spisek na władcę. Pierwszym punktem naszej wędrówki było miejsce przemyśleń filozofa. Opatrzyłyśmy uczonemu ranę, a on w tym czasie rozmawiał z nami na temat życia. Następnie poszłyśmy do pustelnika. Musiałyśmy zrobić miksturę z: pokrzywy, kory brzozy, liścia dębu i wody. Wszystko znalazłyśmy oprócz pokrzywy, więc musiałyśmy kupić mieszankę u kupca i zanieść ją z powrotem do pustelnika. Potem poszłyśmy do artysty, który tak jak wszystkie poprzednio odwiedzone przez nas osoby, opowiedział nam o swoich poglądach dotyczących spisku przeciwko cezarowi. On podejrzewał kupca, dlatego udałyśmy się z powrotem do sprzedającego. Kupiłyśmy od niego informację. Była to kartka z wiadomością zaszyfrowaną szyfrem GADERYPOLUKI. Brzmiała ona tak: pustelnik = Brutus. Gdy tylko to odczytałyśmy pobiegłyśmy na miejsce gdzie miałyśmy złapać „pustelnika – Brutusa”. Niestety zastęp Jastrząb był szybszy i to on złapał spiskowca oraz wygrał Wielką Grę.

Po skończonej Wielkiej Grze wróciłyśmy do obozu. Na obiad jadłyśmy tortille. Po posprzątaniu zaczęłyśmy przygotowywać deser na konkurs kulinarny.  Zrobiłyśmy czekoladowe pancakesy z bita śmietaną i owocami.  Następnie przygotowywałyśmy scenki na ognisko drużyny. Do przedstawienia naszych tematów użyłyśmy „żywy obraz” oraz „musical”. Później odbyła się rada zastępu i drużyny. Dzień zakończyłyśmy modlitwą i poszłyśmy szybko spać, gdyż jutro cztery harcerki z naszego zastępu miały mieć przyrzeczenie.

02.06.2017 r. - Trzeci dzień biwaku

Ostatni dzień biwaku rozpoczęłyśmy, tak jak poprzedni, rozgrzewką i modlitwą w zastępie. Następnie zjadłyśmy śniadanie i udałyśmy się na Eucharystię do pobliskiego kościoła. Po Mszy Świętej odbył się Apel, na którym cztery harcerki z zastępu Orzeł złożyły swoje przyrzeczenie. Była to chwila, w której przyrzekły służyć Bogu, Kościołowi i Europie chrześcijańskie, przestrzegać Prawa harcerskiego oraz w każdej potrzebie nieść pomoc bliźnim.

Po Apelu udałyśmy się do obozu, gdzie odbyły się warsztaty z Ochotnicza Strażą Pożarną. Strażacy prezentowali nam sprzęty ratunkowe oraz uczyli jak się zachować w różnych sytuacjach. Przypomnieli nam pozycję boczną ustaloną oraz pokazywali jak się należy posługiwać gaśnicą. Potem zaczęłyśmy gotować obiad. Dzisiaj cała drużyna miała jeść wspólnie spaghetti. Ugotowałyśmy za dużo makaronu, ale sos wyszedł pyszny. Następnie nadszedł czas ogłoszenia wyników rywalizacji o wstążeczki. Były do zdobycia: „WIELKA GRA”, „KONKURS KULINARNY”, „EKSPRESJA”, „DUCH HARCERSKI” oraz „CZYŚCIOSZEK”.

Około 17 zaczęli się zjeżdżać rodzice i nasz biwak dobiegł końca.