Wpłać darowiznę na Centrum Rozwoju Przekaż 1% Skautom Europy Youtube - obozy Youtube - Droga Cię wzywa
Misja Madryt 2011 rozpoczęta - relacja, zdjęcia, film (aktualizacja 22.08)

Marcin Kruk HR, 2011-08-11 Tagi: Madryt, Santiago, Światowe Dni Młodzieży, JMJ 2011, ŚDM 2011, Europa, wyprawy

Dziś, w środę 3 sierpnia 2011, ruszyło niezwykle ważne dla nas wydarzenie: Santiago - Madryt 2011. Na szlaki pielgrzymkowe świętego Jakuba do Santiago de Compostela, a potem na spotkanie z Ojcem Świętym w Madrycie wyrusza w sumie 420 Skautów i Przewodniczek Europy z Polski. Dziś rano, po porannych Mszach Świętych wyjechały autokary z Warszawy, Lublina, Radomia, a jutro z Wrocławia. Początkowo trasa biegnie przez Paradyż i Chateau-Landon do sanktuarium w Lourdes u podnóża Pirenejów. Stąd, od stóp Matki Bożej poszczególne kręgi wędrowników i ogniska przewodniczek wyruszają samodzielnie na kolejne odcinki drogi świętego Jakuba, aby po kilku dniach wspólnie osiągnąć katedrę w Santiago de Compostella i u grobu Apostoła nabrać sił duchowych na dalszą służbę w Madrycie.

Na wezwanie Benedykta XVI do Madrytu zmierza ok. 2500 Skautów i Przewodniczek Europy, w tym 420 z Polski, aby przez ponad tydzień pełnić służbę przy Światowych Dniach Młodzieży. Relacje z tego unikalnego wydarzenia można śledzić na bieżąco w naszym serwisie.

Zapraszamy również do aktualności Działu Madryt 2011. Zamieściliśmy tam film z Camino de Santiago od wędrowników z Rawy Mazowieckiej.

21.08., godz. 00.09 Grzegorz Waligórski: "Wyjątkowy dzień w Madrycie właśnie dobiega końca! Musieliśmy wstać o 6, żeby zdążyć na służbę pod katedrą. Kiedy o 8 dotarliśmy na miejsce, okazało się, że mamy kontrolować osoby wstępujące na Mszę Św. z Papieżem. Zdążyło się nam nawet legitymować kilku kardynałów i biskupów! Po Mszy z kolei kilka metrów od nas przejechał Papamobile! Teraz właśnie skończyło się czuwanie odbywające się w strugach rzęsistego deszczu."

20.08., godz. 01.21 Mateusz Golianek: "Dzisiejsza służba była uznana przez nas zgodnie za najlepszą do tej pory. Najlepsza dlatego, że wymagała od nas wysiłku, a jednocześnie widzieliśmy jej wymierne rezultaty. Pomagaliśmy dziś w dystrybucji jedzenia dla pielgrzymów na na lotnisku Cuatro Vientos. Niestety po przerwie obiadowej nie byliśmy w stanie wrócić na plac. Zostaliśmy poproszeni o pomoc w zablokowaniu jednej z bram. Była to bardzo niewdzięczna służba, wyniknęło w związku z tym zamieszanie, które sprawiło, że tylko niektórzy z nas mogli uczestniczyć w adoracji z papieżem. Już jesteśmy wszyscy razem na Campusie, odpoczywamy po ciężkim dniu. Jutro ostatni dzień w Madrycie i uroczysta msza z papieżem."

19.08., godz. 19.50 Magda z Ogniska bł. Quatrocchi: "Pozdrawiam z Plaza de Cibeles gdzie kończy sie Droga Krzyżowa prowadzona przez Benedykta XVI. Przegrzana, spragniona, w tłumie gapiów patrzę na Chrystusa, który ostatkiem sił podnosi się i idzie dalej by w końcu umrzeć za mnie, dla mnie..."

18.08., godz. 21.40 Maciej Malik: "Czuwaj! Dziś pogoda sprawiła nam psikusa, w nocy padał deszcz a spaliśmy przed namiotem. O 10.00 uczestniczyliśmy w katechezie prowadzonej przez biskupa poznańskiego. Po katechezie była msza, w której uczestniczył nasz łowicki biskup. Teraz jesteśmy w Escorial, będziemy tu spać po to by jutro o 5.30 rozpocząć służbę przy konferencji z Papieżem. Atmosfera w kręgu jest znakomita."

17.08., godz. 19.07 Emma Canfora: "Już drugi dzień obserwujemy w Madrycie tłumy ludzi z całego świata. Jest kolorowo, głośno - zewsząd rozbrzmiewają pieśni - i upalnie. Dziś rozpoczęły się też katechezy biskupów różnych narodowości. Pomimo zmęczenia, kolejek do restauracji i muzeów nie brak nam radości oraz chęci zwiedzania, bo niesiemy w sobie Chrystusa."

17.08., godz 9.50 Ognisko św. Tereski: "Wczoraj brałyśmy udział we Mszy w języku chińskim. Przewodniczący Eucharystii ksiądz oraz tamtejsi wierni cierpia prześladowania. Wielu z ich wspólnoty deportowano do ich komunistycznego kraju. Poźniej udałyśmy się na drugi koniec Madrytu, by zakosztować prawdziwej sztuki w musicalu Credo. Cały spektakl został przygotowany przez narkomanów którym udalo sie wyjść z nałogu, a teraz dają świadectwo swej wiary. Poruszyło nas to i zachwyciło do głębi. Kupiłyśmy nawet płyte."

16.08., godz. 23.58 Patryk Sudakowski: "Mieliśmy pierwszy dzień służby. Z określonego hotelu odbieraliśmy biskupów i kardynałów i jechalismy z nimi na mszę która zaczynała Dni Młodych na placu Cibeles."

16.08., godz. 23.42 Ewelina Gałka: "Pierwszy dzień służby za nami. Polegała ona na kierowaniu ruchem i rozdawaniu jedzenia pielgrzymom, którzy przybyli na Światowe Dni Młodzieży do Madrytu. Część z nas brała udział we Mszy Św. inauguracyjnej. Wszyscy zdrowi i pełni zapału. Pozdrawiamy!"

13.08., godz. 10.36 Marcin Kruk HR: "Madryt. Na obozowisku Alcorcon jest już ponad 2200 Przewodniczek i Skautów Europy. Poranne Msze Św. odbyły się w grupach narodowych. W nocy padał deszcz, więc powietrze jest rześkie. Teraz jesteśmy na ceremonii otwarcia. Podniesiono flagi. To naprawdę niesamowite widzieć cały ruch w tak dobrej kondycji, Gotowy do służby i radosny."

Skauci Europy na Światowych Dniach Młodzieży 2011 w Madrycie   Skauci Europy na Światowych Dniach Młodzieży 2011 w Madrycie

12.08., godz. 12.18 Marysia Minda: "Jesteśmy w drodze nad Atlantyk! Aaaa!!! Nie było tego w żadnych planach. Taka nasza polska fantazja: ktoś rzucił pomysł, wszyscy chcą, więc szybka decyzja i jedziemy. Kąpiel 400 przewodniczek i wędrowników u wybrzeży upalnej Hiszpanii! Jeszcze tylko 30 minut drogi i tam będziemy."

12.08., godz. 11.53 Piotr Czuba: "Wstaliśmy przed świtem, obudzeni powiewem świeżej bryzy. Obóz został zwinięty z zawrotną prędkością. Nastepnie ruszyliśmy do katedry św. Jakuba, przed którą odbył się uroczysty apel. Skautowa atmosfera była zwieńczeniem naszej pielgrzymki. Potem odbyła się Msza Święta podczas której mogliśmy drugi raz podziwiać fenomenalne okadzenie świątyni. Teraz jesteśmy w drodze do Madrytu (z małym postojem nad Atlantykiem). Wspomnienia jakie zostały w naszych sercach na pewno przywiodą nas jeszcze raz na pielgrzymi szlak, więc "Do Santiago dziś rusz..."

Skauci Europy na Światowych Dniach Młodzieży 2011 w Madrycie

12.08., godz. 9.35 Piotr Sitko HR: "Santiago.Wspaniałe chwile. Wzruszenie i radość na naszych twarzach. Msza Św u Apostola, polski śpiew, uklęknięcie przed relikwiami św. Jakuba. Wspolne zdjęcie. Wymarsz wędrownika Dobromiła Błachowiaka - to wszystko zostanie w naszych sercach na zawsze."

11.08., godz. 10.27 Marcin Kruk HR: "Monte do Gozo, u bram Santiago de Compostella. Od 7 rano przyjeżdżają kolejne kręgi wędrowników i ogniska przewodniczek z tras Camino. Na polu biwakowym sprawnie wyrastają namioty. Poranek jest rześki, gorąca kawa pokrzepia. Atmosfera bardzo dobra. Po południu wchodzimy do Santiago."

Skauci Europy na Światowych Dniach Młodzieży 2011 w Madrycie      Skauci Europy na Światowych Dniach Młodzieży 2011 w Madrycie

Skauci Europy na Światowych Dniach Młodzieży 2011 w Madrycie

10.08., godz. 23.00 Martyna Stefańska: "Melduję, że Krakowskie Ognisko towarzyszące Warszawskim druhnom dotarło na czas i bez większych przeszkód do Oloron, gdzie po wysiłku drogi, oddałyśmy się z radości aktu gorącej kąpieli! Trasa bardzo przyjemna, zmęczenie minimalne, wspomnień pełne głowy. Hiszpanio, witaj!"

9.08., godz. 19.44 Kasia Szczypek: "Trasa Brugs - Buzy: dziś piękne górskie widoki. Wiele razy kamienista droga wiodła pod górę, do tego szum strumieni - to pomagało w zasłuchaniu sie w ciszę. Cisza wiele uświadamia, oczyszcza. Doświadczyłyśmy też ludzkiej wrażliwości i dobroci - jak każdy pielgrzym!"

9.08., godz. 18.37 Magda Biernacka: "Dziś wreszcie w pełni słoneczny dzień! Wioski które mijamy są jakby opuszczone ale zawsze od napotkanego cudem Francuza słychać brzmiące bonjour :-) Bagietki i lody... mmm..."

Skauci Europy na Światowych Dniach Młodzieży 2011 w Madrycie

8.08., godz. 22.44 Konrad Stradowski: "Spotykamy się z ogromną życzliwością ze strony Francuzów. Pozornie ciężkie trasy zostają za zasłoną klimatu jaki za sobą niesie Camino. Niewykłe kościoły, zamki i niezapomniane pirenejskie widoki to coś co zapamiętamy na długo!"

7.08., godz. 00.08 Paweł Wojtecki: "Pierwszy dzień Camino minął. Wyruszyliśmy z Oloron. Pogoda od początku dnia dopisywała, lecz gdy dotarliśmy na miejsce noclegu zaczął padać deszcz i niestety pada do teraz. Na szczęście kucharz dzielnie przygotował posiłek i poprawił morale naszego kręgu. Nocleg mamy w Aren przy murach zamku. Jest przepięknie. Mamy nadzieję że w dniu jutrzejszym pogoda dopisze. Rawski Krąg Wędrowników, pozdrawiamy!"

6.08., godz. 22.09 Marysia Minda: "Dziś pierwszy raz od czterech dni jadłyśmy ciepły posiłek! Jak niewiele do szczęścia potrzeba :) Msza i procesja w Lourdes, niesamowite przeżycie. Skwar z nieba a potem wyścigi boso po aswalcie w deszczu. Od jutra już liczymy na 100% stylu i wejscia w Camino. Wstajemy o 5, wiec dziś wcześniej spać. Dobranoc!"

6.08., godz. 10.41 Michał Pałamarz HR: "Dziś rano wszystkie kręgi i ogniska uczestniczące w wyprawie do Hiszpanii, po trzech dniach podróży uczestniczyły we Mszy Świetej w Lourdes. Odwiedziliśmy również Grote Objawień, gdzie Maryja ukazywała się świętej Benadetcie. Przyjeżdżając tutaj, zgodziliśmy się na trud, podobnie, jak Pan Jezus, wchodząc z uczniami na Góre Przemienienia. Wybrał on trzech Apostołów, podobnie, jak wybrał teraz nas. Za chwilę ruszamy na trasę Camino de Santiago, w ośmiu różnych trasach. Zmęczeni podróżą, ale umyci i radośni, mając wiele intencji własnych i powierzonych nam przez przyjaciół, ruszamy do Grobu Świętego Jakuba. Duch harcerski jest hyży. Buen Camino!"

5.08., godz. 2.14 Anna Dudek: "Jesteśmy na miejscu w Chateau-Landon, jutro/dzisiaj o 12.00 wyjazd. Dobranoc."

4.08., godz. 19.29 Grzegorz Waligórski HO: "Już dwa dni drogi za nami, nocleg w seminarium w Paradyżu był świetny: piękny teren, wspaniały kościół seminaryjny, śpiewy na ogniskach. Dzisiaj mamy łącznie 1300 km drogi do Chateau-Landon, gdzie pewnie będziemy po 1. w nocy. Pozdrawiamy z Belgii."