Wpłać darowiznę na Centrum Rozwoju Przekaż 1% Skautom Europy Youtube - obozy Youtube - Droga Cię wzywa
Wędrówka naczelnictwa harcerek

Anna Mazurek HR, 2011-03-18 Tagi: spotkania, wędrówka, naczelnictwo, ekipa krajowa

W dniach 11-13 marca odbyła się pierwsza wędrówka Ogniska Naczelnictwa i Ognisk Chorągwi. Naczelniczka, namiestniczki, hufcowe i ogniska chorągwi z całej Polski wędrowały po pięknych wzgórzach Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Towarzyszyli nam nasi drodzy duszpasterze: ks. Paweł Tambor i ks. Paweł Kochaniewicz.

Zaczęłyśmy naszą wędrówkę w piątek od spotkania z Matką Bożą Częstochowską, po Apelu Jasnogórskim był jeszcze czas na kolacje i swobodne rozmowy. Sobota rozpoczęła się Mszą Świętą na Jasnej Górze, po której – po śniadaniu – ruszyłyśmy na pociąg do miejscowości Kusięta, skąd ruszyłyśmy w drogę.

Pogoda dopisała, spotkanie „na szczycie” obfitowało w rozmowy i dobry humor, a konstruktywne pomysły nas nie opuszczały. Było nas ponad 20, więc wędrowałyśmy w dwóch ogniskach, poznając siebie nawzajem i rozmawiając o bieżących sprawach środowisk.

Po dotarciu na miejsce – do Olsztyna – zatrzymałyśmy się pod zamkiem na godzinę światła i posiłek, podczas którego wspominałyśmy pamiętną noc euromootową: przedstawienie na zamku i późniejszą pielgrzymkę do Częstochowy. Potem, przy kawie, omawiałyśmy kwestię szczepów – obecnie jest to temat bardzo na czasie i bardzo rozwojowy.

W „Świętej Puszczy”, gdzie zatrzymałyśmy się na nocleg, miałyśmy dużo czasu na dyskusje, m.in. dotyczące rozwoju i planów na Ogólnopolsą Pielgrzymkę Przewodniczek. Burze mózgów były bardzo owocne, co oczywiście przełoży się na nasze działania :)

Miałyśmy także przyjemność spotkać się ze Zbyszkiem Mindą, który mówił nam na temat roli i misji szefowej, opierając się na ponadczasowych „Wskazówkach dla Skautmistrzów”.

Wieczorem odbyło się świeczysko ekspresyjne, podczas którego każde z ognisk prezentowało scenkę dotyczącą fragmentu z naszych dokumentów podstawowych (gł. z dyrektorium religijnego), był to w pewnym sensie powrót do źródeł, w oparciu o teksty, które są dla naszego Ruchu najważniejsze.

Po modlitwie wieczornej udałyśmy się na zasłużony spoczynek, a niedzielę rozpoczęłyśmy godziną światła i Mszą Świętą. Po śniadaniu dyskutowałyśmy na temat nadchodzących wydarzeń, a także na temat stopni instruktorskich i Misji Madryt.

Każda z nas wróciła do swojego domu umocniona wspólnotą, jaką stworzyłyśmy podczas wędrówki, a także ubogacona rozmowami, dyskusjami i spotkaniami.