





W ramach przygotowań do letniego sezonu wypoczynkowego po raz kolejny odbył się kurs skierowany do kadry odpowiedzialnej za organizację obozów harcerskich. Spotkanie miało na celu kompleksowe zapoznanie uczestników z obowiązkami wychowawców oraz kierowników wypoczynku, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Szczególną uwagę poświęcono zasadom organizacji obozów harcerskich w sposób bezpieczny, odpowiedzialny i zgodny z regulacjami prawnymi. Uczestnicy omówili m.in. procedury związane z przygotowaniem dokumentacji obozowej, zarządzaniem ryzykiem oraz reagowaniem na sytuacje kryzysowe.
Istotnym elementem kursu było również przedstawienie roli asystenta hufcowego ds. wypoczynku. Funkcja ta pełni kluczowe zadania w zakresie wsparcia organizacyjnego i merytorycznego dla drużyn i środowisk przygotowujących letni wypoczynek. Omówiono zakres obowiązków asystenta oraz dobre praktyki współpracy z komendami obozów.
Szkolenie stanowiło ważny element budowania świadomej i dobrze przygotowanej kadry, która z pasją i odpowiedzialnością podejmuje się prowadzenia harcerskich form wypoczynku.
